31 oktober 2011

Lego (2)

De jongste vent is ook in een creatieve bui. Hij maakt lego-vliegtuigen, lego-schieters (=geweren), lego-auto’s, en zelfs lego-spullen om de ramen te poetsen. Die toont hij dan trots aan mama. Als we hem dan vragen wat hij gebouwd heeft, dan heeft hij een hele uitleg klaar. Zelfs individuele onderdelen hebben een functie. En pas op hé, het lijkt echt op een auto of vliegtuig of geweer!

20:11 | Commentaren (0)

27 oktober 2011

Lego (1)

Ik vermoed dat dit niet het eerste verhaaltje over Lego is. Misschien omdat ik zelf nogal dol ben op dat speelgoed. Ik ruim niet graag op, maar de lego’s afbreken en in de juiste dozen steken, op hun juiste plaats, ontspant mij. De kinderen bouwen, soms help ik mee, maar ik ben de enige die afbreek. Ik denk niet dat ze dat erg vinden, een papa die lego's afbreekt.

20:10 | Commentaren (0)

26 oktober 2011

Klas

Ik weet niet goed meer hoe we er op kwamen, maar de jongste meid kent haar hele klaslijst uit haar hoofd. Ze begon bij nummer 1, naam en voornaam, en ging zo door tot nummer 18 of 20. Ik weet heel zeker dat ik nooit de hele klaslijst uit mijn hoofd kende.

20:07 | Commentaren (0)

25 oktober 2011

iPad (2)

De iPad zorgt er ook voor dat ik sneller opschrijf (allee, typ) wat de kinderen allemaal doen en vertellen. Dus ook goed voor jullie, hè. Hoe meer ik opschrijf, hoe meer jullie kunnen lezen!

20:07 | Commentaren (3)

24 oktober 2011

iPad (1)

Ik heb een iPad gekocht. Dat is zo’n platte mini computer met een groot scherm. Zelden zo’n aankoop gedaan die onmiddellijk zo populair was. De hele familie was verkocht. De kinderen: vijf minuten en ze zijn er mee weg. Met je vingers een computer bedienen is voor hen veel gemakkelijker. We gebruiken het ook als euh... pedagogisch hulpmiddel of zelfs dreigement. Zelfs mijn dame is verslaafd (hoewel ze dat zal ontkennen). 
Zijn geld volledig waard.

20:03 | Commentaren (0)

20 oktober 2011

Hagelslag

Beschrijving: ook wel ‘muizestrontjes’ genoemd. Product gemaakt van chocolade. Formaat: kleine korreltjes van ongeveer 1 mm dik en 3-4 mm lang.
Primaire functie: geliefd beleg bij mijn kinderen. Eigenlijk: lievelingsbeleg bij de kinderen.
Secundaire functie: als strooimiddel tegen propere vloeren. Wat ‘s ochtends rond gestrooid kan ‘s avonds als beleg dienen.
Tertiaire functie, als gevolg van de secundaire functie: frustratie bij de ouders. “Hou je boterham boven je bord. Niet zwieren met je boterham. Niet te veel hageslag op je boterham. Kijk eens op de grond, we kunnen weeral vegen.”

20:00 | Commentaren (0)

19 oktober 2011

Tomaat (3)

Weet je wat de miserie is? Ik voel me dan zelf slecht omdat ik geroepen heb. Omdat ik op dat moment mijn woede niet in bedwang kan houden. Maar soms hé... Soms zou je ze aan een haakje hangen!

20:59 | Commentaren (0)

18 oktober 2011

Tomaat (2)

Ik moet eerlijk toegeven dat ik erg kwaad werd. Ik heb het mes uit haar hand getrokken en heb haar ‘op een kordate manier’ naar boven gestuurd. Dan nam ik een pleister uit de kast, want door het mes uit haar handen te trekken had ik me zelf lelijk gesneden.
Een kwartier later stuurde mijn dame me naar boven, en uiteindelijk kwam het natuurlijk goed. Zooo koppig, ongelooflijk. Echt geen idee van wie ze dat heeft.

20:00 | Commentaren (0)

17 oktober 2011

Tomaat (1)

“Maar papa, ik kan dat niet! Ik kan geen tomaat snijden! Het lukt niet.”
Mijn dochter en ik zijn een verwoede strijd bezig. Ze laat haar graag dienen, en nu wil ze koppig bewijzen dat ze met haar tien jaar nog geen tomaat kan snijden. Ik toon het haar (niet zo rustig) voor en geef haar dan het mes terug.
“Papa, ik kan het niet. Kijk, het lukt niet!”
Ze kijkt me recht in het gezicht aan. Ik kijk naar het mes, en ze houdt het omgekeerd, met de botte kant naar beneden...

20:00 | Commentaren (0)